St. Blogspot, Nr. 14, Ap. Utopic

Mie nu prea imi place sa ma plimb, mi se pare anost, exceptand plimbarile de inceput de indragosteala cand ai fi dispus sa vizitezi si gropi comune alaturi de Acela. Bine, vorbesc aici de plimbarile-fara-niciun-scop, nu de plimbarile-descoperire.
Ce sa facem diseara? Nu stiu, hai sa mergem la plimbare. Intr-un parc? Da, hai intr-un parc. Care? Aa, pai hai in Cismigiu sau Herastrau. Sau hai pe Magheru.. Iar? Pai ai tu o idee mai buna?
Mmnu. Ok, la 7?

Dar ma indepartez. Nu despre asta vreau sa scriu. De fiecare data cand surfez pe web (ca o expresie mai nesuferita n-am gasit nici dupa 20 de secunde intense) ma simt de parca sunt intr-un spatiu bine delimitat. Ca intr-un oras mare. Site-urile si blogurile pe care le cercetez in fiecare zi sunt locuri familiare, e ca si cum m-as duce pana jos sa imi iau paine. Nu e ceva palpitant, de multe ma leaga nostalgia sau nevoia de informatie, insa e ceva ce trebuie sa fac in fiecare zi. Altfel nu ma simt linistita. De obicei urmaresc si o ordine anume, ca doar nu te duci in Piata Romana ocolind pe la Ploiesti. Daca le incurc ma simt debusolata si n-am cui sa-i cer indicatii.

Cand nimeresc peste o trimitere interesanta, apas si ma trezesc intr-o zona necunoscuta, insa nu mi-e frica, pentru ca stiu imediat sa ajung inapoi acasa, e la distanta unui click. Beleaua apare insa cand din link in link ajung la mama naibii, pe teritoriul altora, ma simt straina si trebuie sa amusinez imprejurimile cu prudenta. Uite, de exemplu: daca pe un site zilnic mi se recomanda un site misto, intru repede doar ca pe site-ul ala misto mai gasesc o mie de referinte dragute, si, cum nu am stare, dau click pe ele pana ma inunda toate ferestrele deschise. Nu apuc sa citesc niciodata pe indelete totul (poate doar daca ma intereseaza foarte tare), si ma si ratacesc. De cele mai multe ori le indes cu spor in bookmarkuri, unde se asterne praful pe ele pana in rarele momente cand chiar nu am ce face, as in niente nichts nada.

Ma rog, situatia asta deja descrie conditia disperata a omului modern, asaltat de informatii, care nu mai apuca sa mangaie o carte pentru ca-si citeste factura de mobil si care inghite strict date ciuntite, care scaneaza exclusiv ce-l doare in secunda aia blablablablabala. Adica omul modern care scrie despre dramele omului modern.

Sa ma intorc insa la plimbarile mele pe internet.
De multe ori cunoscuti si cunoscute imi trimit link-uri. Sunt diferite de alea de mai sus, pentru ca nu descopar eu. Linkurile alea(bine, nu va ganditi la youtube sau yahoo.com, chestii exotice) ma trimit in niste zone crepusculare, unde mi se face frig. Nu stiu de unde le scot. Atunci imi dau seama ca ma invart intr-un cartier micut din orasul in care ma plimb, si ca plimbarile mele sunt de fapt in cercuri concentrice, deci oarecum safe.

Oricum, e bine sa ai repere. Desi te tintuiesc un pic. Uneori n-am energie de cotrobait, sunt comoda. Alteori ma simt ca o toanta ca nu profit mai mult de cate pot afla. M-am zapacit. Voiam sa scriu mai multe dar iar m-a pacalit stilul asta haotic.

Se prea poate sa fie doar indiciul vreunei afectiuni la mansarda. Sau simplul rezultat a prea mult internet. Sau poate asa gandesc eu, supervizual, supercrazy, supermisto. Oricum, ar fi urat ca toate paginile de internet sa fie niste coli prinse plictisitor intr-un dosar standard.

Acum sunt la mine acasa. Aici e nodul.

9 comentarii:

Anonim spunea...

you're too smart for the internet, gal.

Eugen Suman spunea...

eu sar cu stumbleupon din pagina-n pagina. E ca si cum te-ai sui intr-un avion fara sa stii unde te duce.

aquashark spunea...

supercrazy™

..te rog :P

Anonim spunea...

Vad titlul si ma gandeam ca St vine de la Saint, Ap de la apostol, si ma intrebam de la ce dracu' vine Nr :)

Zu spunea...

...omul modern care decupeaza diverse articole din reviste in speranta ca va ajunge sa faca lucrurile de acolo(:-) dupa cateva luni le arunc...)... La fel fac si multe din linkuri- le tot adaug la bookmarks, in speranta ca le voi citi candva :-)

Anonim spunea...

sunt convinsa ca esti in perfecta armonie cu gandurile unui elev de scoala primara reflectand asupra unui referat despre internet exceptand jocurile aferente. Mai lasa lucrurile sa se decanteze putin..

utopic spunea...

sunt convinsa ca esti grasa

Anonim spunea...

da stiu k esti acra.. si nu, nu sunt grasa

utopic spunea...

incerc sa ma mentin in parametrii elevului tau